Obrazy czasami pokazują o wiele więcej niż słowa. Warto wziąć sobie to do serca, w szczególności jeżeli chodzi o e-commerce. Tutaj zdjęcia są bardzo ważne, ponieważ wspierają marketing i sprzedaż. Nie bierze się to oczywiście tylko i wyłącznie z siły oddziaływania obrazu oraz tego, jak łatwo on wzbudza emocje. Wynika to przede wszystkim z zachowania użytkowników, którzy często nie czytają opisów produktów, tylko skupiają się na zdjęciach. Gdy umieścisz w sieci nieciekawe zdjęcia, to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klienci nie będą chcieli kupować w Twoim sklepie. Jakie fotografie mogą mieć wpływ na zwiększenie sprzedaży? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie właśnie w tym artykule. Zachęcamy do jego dokładnego przeczytania.
Bardzo ważny jest profesjonalizm
Gdy przygotowujesz zdjęcia Twoich produktów, to musisz zadbać głównie o to, żeby były one jak najbardziej profesjonalne. W ten sposób pokażesz, że Twoim klienci są dla Ciebie bardzo istotni i że warto jest Ci zaufać. W jaki sposób zrobić właśnie takie zdjęcia. Musisz wziąć pod uwagę kilka niebagatelnych kwestii. Pierwszą z nich jest dobór sprzętu. Używaj profesjonalnego aparatu fotograficznego z obiektywem, który umożliwi Ci precyzyjne sfotografowanie produktów oraz przygotowanie zdjęć, które będą miały bardzo wysoką rozdzielczość. Drugą bardzo ważną sprawą jest oświetlenie. Najlepsze do robienia zdjęć jest oczywiście światło naturalne. W przeważającej ilości sytuacji, nie da się robić zdjęć w plenerze. Z tego względu Twoim obowiązkiem jest zadbanie o to, żeby pomieszczenie, w którym wykonujesz fotografie było dobrze nasłonecznione. Najlepiej jest się ustawić w dużej odległości od okna. Dzięki temu wpadające przez nie światło będzie dostatecznie jasne i nie rażące. Zdjęcia są najpiękniejsze przy delikatnym, rozproszonym i naturalnym oświetleniu. Trzecia bardzo ważna sprawa to statyw. Jednym z najczęściej popełnianych błędów w fotografii produktowej jest brak ostrości oraz rozmazanie. Nie możesz pozwolić na to, żeby Twoje fotografie również tak wyglądały. Gdy będziesz mieć statyw, to nie będziesz wykonywał poruszonych przypadkowo zdjęć. Kolejna bardzo ważna kwestia to tło. Mogłoby się wydawać, że użytkownicy w ogóle nie zwracają na nie żadnej uwagi. Jednak w praktyce odgrywa ona bardzo istotną funkcję. Może wpłynąć korzystnie lub niekorzystnie na ekspozycję produktu i ogólny odbiór grafiki. W przypadku większości produktów najlepiej sprawdzi się białe lub szare tło. W dodatku postaraj się, żeby tło było spójne w przypadku wszystkich wykonywanych przez Ciebie zdjęć. Gdy nie masz pojęcia, jak je zaaranżować, to możesz wybrać klasyczne i proste rozwiązanie. Mamy tutaj na myśli rolkę białego papieru. Wystarczy, że rozłożysz ją na stole i przyczepisz od góry klipsami. Takie ułożenie sprawi, że fotografia będzie miała swoją głębię. Natomiast tło będzie spójne i jednolite.
W jaki sposób obrabiać fotografie?
Wykonanie fotografii jest dopiero początkiem tworzenia grafiki do Twojego sklepu internetowego. Ostateczny efekt osiągniesz dopiero w czasie edycji zdjęcia. Do jego obróbki najczęściej wykorzystuje się Photoshop. Gdy jednak nie masz dostatecznych funduszy na licencję, to zawsze możesz skorzystać z innych, darmowych programów, takich jak na przykład Gimp czy Picassa. Przy obróbce fotografii powinieneś wziąć pod uwagę przede wszystkim cienie oraz kolory. Zatroszcz się o to, żeby rozmieszczenie światła na fotografowanym obiekcie, nie zaburzało ekspozycji produktu. Odpowiednio ustawione światło sprawi, że produkt będzie się prezentował o wiele bardziej wyraziście. Kolejnym krokiem jest porównanie kolorów ze zdjęcia oraz tych, jakie produkt ma w rzeczywistości. Czy są one do siebie chociaż trochę podobne? Jeżeli nie to zrób wszystko, żeby je właściwie nasycić. Dzięki temu będą one bardziej odpowiadały rzeczywistości. Musisz być jednak niezwykle ostrożny przy wykonywaniu tej czynności, ponieważ łatwo jest przesadzić. Zbytnia obróbka zdjęcia może doprowadzić do tego, że będzie ono wyglądało na przerysowane.